آخرین اخبار
کد مطلب: 124895
نامه اعتراضي جبهه مردمي به رئيس صداوسيما
چرا بايد نامزدي که پول و منصب و ابزار فشاردر اختياردارد بتواند دو ساعت قبل از شروع مناظره، موضوع مناظره را تغيير دهد؟
تاریخ انتشار : 1396/02/13 10:34:09
نمایش : 2569
رياست محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران! مستحضريد که بزرگترين سرمايه يک رسانه، اعتماد مردم به عدالت و انصاف آن رسانه است.
به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ نامه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي به رئيس سازمان صدا وسيما در اعتراض به عملکرد رسانه ملي در حمايت جانبدارانه از کانديداي دولت منتشر شد. متن اين نامه بدين شرح است:


رئيس محترم سازمان صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دکترعلي عسکري


سلام عليکم

کارکرد انتخابات در نظام هاي سياسي دنيا مبتني بر افزايش قدرت ملي و ارتقاي سطح کارآمدي است و اين مهم، طي 38 سال گذشته در جمهوري اسلامي ايران نيز به عنوان يک رويکرد اساسي دنبال شده است.

همه دست اندرکاران برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به عنوان يک تکليف ديني و ميهني بايد خود را متعهد به فراهم آوردن بسترهاي لازم براي تحقق کارکردهاي ملي انتخابات نمايند و اين امر جز با رعايت انصاف و عدالت در بستر رقابت هاي انتخاباتي ميسر نخواهد بود.

يکي از شروط برگزاري انتخابات سالم و پرشور که در پرتو آن بتوان مولفه هاي اقتدار ملي و کارآمدي نظام اسلامي را ارتقاء بخشيد، تقسيم عادلانه و برابر فضاي رقابت انتخاباتي براي نامزدهاي رياست جمهوري است که متاسفانه اين روزها در فضاي رسانه ملي به عنوان فراگيرترين و موثرترين ابزار توزيع پيام با چالش ها و بي عدالتي هاي آشکاري مواجه شده است.

رياست محترم سازمان  صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران! مستحضريد که بزرگترين سرمايه يک رسانه، اعتماد مردم به عدالت و انصاف آن رسانه است. سرمايه اعتماد مردم کشورمان به رسانه ملي گوهر بي بديلي است که در سايه چندين دهه تلاش مديران و کارکنان خدوم و زحمتکش آن سازمان به دست آمده و اين اندوخته گرانسنگ نبايد در موسم هاي زودگذري چون انتخابات به تاراج زياده خواهان و صاحبان تريبون هاي يکطرفه  برود.

جبهه مردمي نيروهاي انقلاب با درک مشکلات و تنگناهاي مالي صداوسيما ، اعلام مي دارد که رسانه ملي به عنوان يک سرمايه ملي نبايد به بهانه تضييقات مالي و يا فشارهاي صاحبان قدرت تن به بي عدالتي و آنتن فروشي دهد.

اظهارات مکررجنابعالي وساير مسئولان صدا وسيما مبني بر تقسيم عادلانه فرصت ها براي 6 نامزد رياست جمهوري، با واقع امر منطبق نيست ، مردم مي پرسند چرا بايد شاهد آن باشيم نامزدي که پول و منصب و ابزار فشاردر اختياردارد بتواند براي رسانه ملي تصميم گيري و تصميم سازي کند؟ بتواند دو ساعت قبل از شروع مناظره، موضوع مناظره را تغيير دهد؟ از مجري مناظره به عنوان مجري سفرهاي انتخاباتي خود استفاده کند؟ بتواند دانش آموزان و کارگران و کارمندان را براي تجمعات انتخاباتي خويش به خط کند اما هيچ دوربيني جسارت تصويرپردازي از اين صحنه ها را نداشته باشد ، بتواند شبکه هاي استاني را ملزم به پخش زنده و مستقيم سخنراني هاي خود در ايام انتخابات نمايد، بتواند در بخش هاي خبري، تنظيم ها و تصويرهاي جانبدارانه از مناظره داشته باشد ، بتواند در مناظره وقت بيشتري به خود اختصاص دهد و از وقت رقيب هم بکاهد! بتواند شعارهاي کارگران معترض را سانسور کند تا يک رسانه سراسري از وظيفه ذاتي اش در انعکاس مطالبات و اعتراض هاي مردمي باز بماند.

آقاي دکتر عسگري! امروز کساني به استفاده اختصاصي از دوربين صدا و سيما روي آورده اند که تا ديروز خود و حاميانشان از بي اثر بودن آنتن رسانه ملي سخن مي گفتند و با زخم زبان مدعي کاهش نفوذ رسانه ملي بودند اما اکنون که وارد زنگ حساب شده و دستان خود را خالي مي بينند، از ترس محاسبه  و پاسخگويي در محکمه افکار عمومي، به عادت مالوف خود ، روي به استفاده از تريبون هاي يکطرفه آورده  و خواست خود را مي خواهند به رسانه ملي  تحميل کنند.

جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در پايان تاکيد مي نمايد اگر رسانه ملي براي  زياده خواهي هاي پاستور نشينان که امروز در چهره رقيب انتخاباتي نيروهاي انقلاب  بي محابا از رانت قدرت وامکانات دولتي  براي ماندن در قدرت سود مي جويند ، تدبيري عاجل نيانديشد، وعدالت وانصاف را در توزيع برابر فرصت هاي رسانه اي رعايت نکند، بزرگترين سرمايه رسانه اي اين ملت مي تواند در خطربي اعتمادي از سوي افکار عمومي قرار گرفته و پشتوانه مردمي خود رادر مقابله با امپراطوري رسانه اي دشمن از دست بدهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس